اختصاصی/ شهرستان بروجرد

گرین : بیش از چند ماه از گزارشات مختلف رسانه ها در باره رژه ساپورت پوشان در تهران و شهر های بزرگ نگذشته که این اپیدمی خطرناک رفته رفته در شهرستان بروجرد شیوع پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۸۴۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار گرین ، این روز ها کمتر کسی است که درباره زنان و دخترانی که ساپورت می پوشند و درخیابان ها می گردند،خبری نشنیده باشد در این گزارش سعی بر آن است تا تاریخچه ساپورت پوشی و دلایل فروش روز افزون  ، مزایا و معایب آن را مطرح کنیم .

در دهه ۶۰ بود که در غرب، دامن های خیلی کوتاه مد شد وبسیاری از خانم ها ترجیح دادند تا به جای پوشیدن جوراب از ساق جورابی‌های بلند استفاده کنند، در نتیجه برای رقابت با ساق ها، طول جورابها خیلی بلندتر از معمول شد تا برای پوشیدن با دامن های کوتاه مناسب باشد، اما در اثر این تغییر جوراب ها به کلی از مد خارج شد و جای آن را ساق جورابی ها گرفتند. در حقیقت ساق جورابی‌های نایلونی زیبا و ظریف در دهه۱۹۶۰ خیلی رایج شد. در حالی که در طول ۴۰۰ سال پیش از آن ، جوراب های ساق بلند بر مد مسلط بود.

پس از دهه‌ی ۶۰ میلادی، تحول چندانی در زمینه صنایع تولید جوراب رخ نداد و تا امروز جوراب‌های زنانه و مردانه فقط به تناسب مدهای روز تغییر کرده‌اند. اما در سال های اخیر جوراب های ساق بلند و ساق شلواری‌ها و جوراب شلواری‌ها بازهم مد و رایج شده است و در راهروهای فشن و مجلات دیده می شود. 

امروزه توجه و علاقه زیاد به ساق‌های طرحدار و رنگی در مجموعه های طراحان مشهور مد جهانی مشاهده شد و این ساق‌ها بیش از سایر دهه ها مورد توجه خانم ها قرار گرفت و مد شد. این مدل‌ها با شکل و عناوین مختلفی مثل شلوارهای تنگ و چسبان، ساق‌جورابی‌ها، جوراب های بلند طرح دار، جوراب شلواری و ساپورت و … از پاییز و زمستان سال قبل دراغلب بوتیک ها و فروشگاه‌های لباس زنانه برای فروش عرضه شده اند.

قیمت مناسب و طرح های زیبا و خنک بودن آن در فصل های بهار و تابستان و نیز اعلام استقلال طلبی و سنت شکنی برخی جوانان در مقابل فرهنگ سنتی مروج در جامعه از جمله علل فروش روز افزون این محصولات وارداتی بین دختران و بانوان شهرستان بروجرد شده است و سود کلانی را عاید وارد کننده و تولید کننده این محصولات کرده است. ساپورت های که این روزها رنگارنگ و منقش به تصاویر و اشعار و نوشته ها و گاهی اوقات پرچم کشور های دوست و دشمن می شوند تا جلب توجه بیشتری کنند.

امروزه اگر سری به اینترنت بزنید خواهید یافت که ده ها سایت حتی معتبر نسبت به تبلیغات گسترده انواع این محصولات مبادرت می ورزند. جالب است بدانید که مخالفان «ساپورت» در فیسبوک صفحه ای درست کرده اند به نام «ما از ساپورت متنفریم». در یکی از پست های این صفحه از کلمه «ساپورت» رمزگشایی شده: ساپورت مخفف کلمات سکس و آزاد به اضافۀ کلمه «پورت» است: یعنی دروازه سکس آزاد!

اما در مورد مزایای این پوشش باید گفت که به اعتقاد کارشناسان به دلیل نازکی و چسبندگی آن موجب تقویت سیستم خون رسانی در پاها و کاهش حساسیت پوستی می شود.

از دیگر مزایای آن می توان به تقویت روابط زناشوئی در  بین زوجین خواهد شد البته این مزایا دلیلی بر استفاده از  ساپورت در خارج از منزل نیست چرا ه در این صورت مفسده های و ناهنجاریهای بسیاری را رقم خواهد زد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

از جمله معایب استفاده از ساپورت در جوامع عمومی و سطح شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-        روابط سالم اجتماعي بويژه بنيان خانوادگي را دچار آسيب جدي می كند.

2-        باعث تحريك مشاهده گران شده، آنان را در معرض آسيب هاي اخلاقي و اجتماعي قرار مي دهد.

3-        پوشش‌های جدیدی که تطابق چندانی با فرهنگ رسمی و عرف جامعه ما ندارند.

اکنون که به طور اختصار با مزایا و معایب ساپورت آشنا شدیم وظیفه مسئولین امر در برخورد با این اپیدمی چگونه باید باشد به عنوان مثال یک چاقو هم می تواند به ما در غذا پختن کمک کند هم در ارتکاب به جرم . حال باید دید که ساپورت اگر تحت کنترل باشد مفید واقع می شود یا مضر.

البته در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت كه چند سال پيش هم مانتوهاي كوتاه رواج يافته بود كه به آرامي از سوي استفاده كنندگان كنار گذاشته شد زيرا مُد، زماني بوجود مي آيد و مدتي بعد اضمحلال مي يابد. رويكرد جوانان و بويژه دختران به استفاده از قليان را مي توان در همين چارچوب تببين كرد. اما آیا این دلیلی برای عدم کنترل این اپیدمی خواهد شد یا لازم است جامعه را با فرهنگ استفاده از این چنین کالاهایی آشنا کنیم چرا که روشنگری و بصیرت دهی در موضوعات مختلف  بازخورد بسیار بهتری را در مقابل رفتار قهر آمیز خواهد داشت.

پارسال مانتوی کوتاه و قلیان  ،امسال ساپورت و سال آینده  چیز دیگری دغدغه فرهنگ جامعه ما خواهد بود اینجاست که تبیین و اقدام عملی و تبلیغاتی و فرهنگ سازی گسترده با تمام توان و تجهیزات در راستای اشاعه سبک زندگی اسلامی راه گشا و سدی استوار در برابر سنگ پرانی های فرهنگ های بیگانه خواهد بود.

بیایید کمی خود  را مقصر بدانیم و کم کاری و غفلت خودمان را دریچه ورود ناهنجاریهای امروزه  به ایران اسلامی بدانیم و برای حفظ فرهنگ و جامعه ای که فرزندانمان در آن پرورش می یابند جسور باشیم.

نویسنده : ابراهیم پوربهرام

مطالب مرتبط:
برچسب ها:  
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید   
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 33
william
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
7
0
جمع کنید این بساط مزخرفو....من گرنیکم و گر بد توبروخودراباش
پاسخ ها
محمدرضا اسماعیلیl
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
همین پاسخ تو را بس که در قرآن کریم در باب امر به معروف و نهی از منکر آیات بسیاری آورده شده ، امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز بر مومن و مومنه واجب است . از طرفی افراد جامعه فقط شامل بالغ ها نمیشه بنابر این وقتی جامعه آلوده باشه گریبان همه ی خانواده ها رو خواهد گرفت

امیر مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
18
در دعای زیارت اربعین نوشته (لعن الله امه سمعت به ذالک و رضیت به =یعنی لعنت خدا بر اون امتی که شنیدند این را ـ واقعه ی عاشورا را ـ و در دل به آن رضایت دادند !!! ) یعنی اگه در طول تاریخ ٬ یه جایی٬ یه اتفاقی بیفته و من و تو در دلمون به اون اتفاق رضایت نشون بدهیم ٬ اونوقت توی اجر و ثواب یا رجر و عذاب حاصل از اون عمل شریک خواهیم بود ! وقایع ریز و درشت در جریان هستند و موضع گیری های من و تو ٬ برای من و تو ٬ سند ثواب یا مجوز عذاب خواهند بود .... بی حرمتی به اسلام با تمسخر حجاب ... با پوشیدن ساپورت توسط زنان مسلمان !!! .... یا ادعاهای تو خالی داعش و ریختن خون بی گناهان ..... و یا هتک حرمت حرم امن خدا و نوع برخورد سعودهای با کشته های منا !!!! و ........ و ........ و ........ و نوع موضعگیری من و تو در قبال آنها !!!!! .......
محمدرضا اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
32
اول انقلاب عشقش به این بود که کسی به فکر خودش نبود !! ........ همه به فکر انقلاب و اسلام بودند !!! ....... الان هم میشه همونجور بود !! ........ کافیه اراده کنیم !!!! سرزنش و توهین و تحقیر .... علیه یاران خمینی (ره ) در اول انقلاب کم نبود !! ..... الان هم در زمان فرزند خلفش امام خامنه ای (حفظه الله) کم نیست . ...... اگه انقلابیون اول انقلاب انسان های ارزشی و والایی بودند .... من و تو هم می تونیم یا جا پای اونها بذاریم ....... فقط همتی باید و عهد و پیمانی با خدا و ... یه یاعلی (ع) ................... یــــــــا عــــــــلی
محمدرضا اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
32
دشمن به لبه ی تیغ تیزش !! عسل زهرآگین شهوت !! مالیده !! ...... دشمن به تن خودش رو با لباس دوست پوشیده !!! ..... دوست !! .... دشمن !!...... فردای محشر از من و تو در مورد تولی و تبری (دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا) سوال می کنن ! ... نه از دوست و رفیق بازی های خودمونی ما !!! ...... هر کسی هر جوری میخواد باشه !! باشه !!!!!! من و تو باید توی این وانفسای امتحان الهی ..... پاسدار حریم ولایت باشیم ...... (ان الانسان علی نفسه بصیره و لو القا معاذیره = انسان به نفس خودش و نیتش آگاه و لو عذر و بهانه هایی را به خودش و دیگران القاء کنه) کسی هم بنا نیست قدر کار !! و زحمت !! ما رو بدونه الا حضرت حق جل جلاله ... که همیشه حاضر وناظر بر اعمال ماست و چیزی ازش پنهان نمی مونه ( ان الله بصیرٌ بالعباد)
محمدرضا اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
32
ساپورت از این ور ... لوزان !! از اون ور ..... مجوز گرفتن آهنگ رپ!!!! از این ور ....... چاپ کتابهای مشگل دار با مضامین غیر اخلاقی و ضد اسلامی از اون ور !! ...... تهدیدهای دشمن خارجی و آل سعود و داعش و ... !!! از یه طرف دیگه ..... و پای میز مذاکره نشستن با دشمن قسم خورده ی زایدی خواه سفاک و لبخند زدن به اون و فشردن دشت دشمن و قدم زدن با اون در خیابان !!! .... از همه بدتر!!!!..... و ..... و ...... و ...... (((( یعنی هنوز باورت نشده که در میدان کارزار یه جنگ نابرابر حضور داری ؟؟؟؟‌ ... یعنی هنوز باورت نیست که اینجا !! که الان !! یه کربلای حی و حاضره !!!! ....... یعنی هنوز هم هنوز صدای هل من ناصر ینصرنی ٬ حسین (ع) فاطمه (س) را از زبان علی زمان خویش نشنیداه ی !! / نشنیده ایم !!!....... غفلت تا کی ؟ .......... سستی تا کی ؟ ! ...... عنقریب است که ظهر عاشورای زمان حاضر از راه برسه !!!! الان فصل انتخابه !!.... خیر یا شر ؟؟ ... دوست یا دشمن !!!! ..... الان فصل انفکاکه !!!.... از صف دشمن ؟؟ یا از صف خودی ها ؟؟؟ ...... به هوش باش تا حسرت بازمانده های از ظهر عاشورای سال ۶۱ بر دل تو هم نشینه !!!! ...... تیغ دشمن اونقدر تیزه !!!... که ضربت شمشیرش رو تا مدتها حس نمیکنی ...
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
58
چرا ستادی برای دفاع برنامه ریزی شده در برابر جنگ نرم نیست !!! اگه هست چرا فعال نیست !!! چرا هیچ برنامه ای برای پاک کردن آثار تک تک حمله های جنگ نرم فعال نیست ؟؟ اگه هست چرا نتایجش آشکار نیست !!!
پاسخ ها
گودرزی
| |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
به نظر من بر حسب فرموده ی اقا باید نتایج عینی و مشهوده برخورد آقایان را با مفاسد مردم بطور مشهود لمس کنند . در غیر اینصورت مردم هم یاد میگیرند که کم کم بیخیال بشن . و این خطر بزرگیه
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
احسنتم حرف منم همینه . دشمن داره قدم به قدم میآد و ما دست رو دست گذاشتیم . تا چی بشه ؟ نمی دونم !!

محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
57
خاصیت جنگ نرم اینه !! حالا که مدتی از هجوم ساپورت گذشته !! واکنش ها به ساپورت هم دیگه جنبه ی عادی به خودش گرفته !!!! حالا دیگه ساپورت پوشا!! عادی توی خیابونا در تردد هستند !!! یه مدتی !! یک کمی هیاهو !! بعد همه یادشون میره دشمن داره چه میکنه !! دشمن چه کرده و میخواد چکار کنه !! این ویژگی جنگ نرمه که وقتی حمله ایی تدارک دیده شد به فاصله ی اندکی حمله ی بعدی برنامه ریزی شده از راه می رسه تا با تبلیغات روی حمله ی جدید ، حمله ی قیلی رو از اذهان مردم پاک کنند . یعنی مردم رو متوجه ی حمله ی دیگه ایی میکنن و این طوری اونا رو از حمله ی قبلی از غافل میکنند . و خلاصه اینجوری قدم به قدم پیش میآیند تا ................
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
55
خاصیت جنگ نرم اینه !! حالا که مدتی از هجوم ساپورت گذشته !! واکنش ها به ساپورت هم دیگه جنبه ی عادی به خودش گرفته !!!! دیگه کسی از ساپورت نمی گه !! دیگه کسی از ساپورت نمی نویسه !!! ............ به نظر میـآد آروم آروم ، نرم نرم ، جنگ نرم در خاکریز حجاب و عفاف داره خاکریزی رو به دشمن واگذار کرد !!! کسی هم زیاد !!! سخت نگرفت !!! دشمن داره میآد آروم آروم ، نرم نرم . چندتا خاکریز دیگه مونده ؟؟ چرا کسی به فکر خاکریزای از دست رفته نیست ؟؟ چرا تک های دشمن ، پاتکی را تجربه نمیکنه ؟؟؟؟
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
59
سلام دوستان به نظرم اگه ما خانومای محجبه و اصل و نسب دارمون رو تشویق کنیم با گذر زمان این مورد هم کم رنگ خواهد شد خیلی ها از این زنهای ایرانی موورد اهانت قرار می دن به خاطر این کارهاشون ولی نباید یادمون بره که دشمنان ما به چه سرمایه گذاری های کلانی برای نوامیس ما برنامه ریزی کردن
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
2
72
آقای حمید مرادی سلام . از ارایه نظر و پیشنهاد شما ، صمیمانه تشکر میکنم . اما پاسخ بنده !! ضمن پذیرش دلیل و استدلال شما اضافه میکنم که گاهی تهاجم از بیرون (از اون ور آب !!) هدایت می شود که کنترل و نظارت بر واردات میتواند (حداقل) از شدت تهاجم ، بکاهد و نظارت بر فروش موارد قاچاق شده بر کشور نیز بازار داغ قاچاق را سرد کند . که این دو بجای خود تا حدودی موثر خواهند بود و البته در صورت کنترل این دو آنگاه نوبت نظارت بر درون (این ور آب !!!) خواهد بود و اما استدلال شما مبنی بر اینکه این پوشش ها جهت مجالس زنانه است ، قبلا اشاره کردم و دوباره تصریح میکنم که اولا" چه لزومی دارد زنان در برابر همجنسان خود !!!! عریان شوند ؟؟؟؟ آن هم با تکنولوژیهای پیشرفته ی این زمانه و تبعات آنها نظیر عکس های لو رفته !!!! دوربین های مخفی !!!! و ....... این همان چیزی است که باید در ( تبلیغ در درون !! ) مورد توجه قرار گیرد . خلاصه اینکه دشمن هم در درون و هم در برون به کمین نشسته . پس به بهانه ی نظارت بر درون ، نباید بیرون را و به بهانه ی تهاجم از بیرون ، نباید نظارت بر درون را رها کرد . (تک متغیره نباید نگریست !!!)
حمید مرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
3
78
سلام . در مورد پیشنهاد شماره یک آقای اسماعیلی باید بگم که مُد و لباس رو نمیشه از طریق گمرگ یا نظارث بر فروش کنترل کرد زیرا دلیل فروشندگان و خریداران احتمالا این خواهد بود که « من این لباسها را برای پوشیدن در مجالس زنانه !!!! میخواهم بخرم !!! یا میخواهم بفروشم !!! » حال بگذریم که چه ضرورتی دارد تا زنان جامعه در برابر همجنسان خود و در مجالس زنانه ، با پوشش های آنچنانی ظاهر شوند و با تکنوژیهای امروز نظیر دوربین های فیلمبرداری و عکس برداری دیجیتال و فنآوریهای مر بوط موبایل ، چه خطراتی حتی در مجالس زنانه !!! در کمین آنهاست . واقعیت این است که افراد مغرض حتی میتوانند با دوختن لباسهای مبتذل در داخل به اهداف دشمن ، دامن بزنند . پس کنترل عرضه ی این محصولات را چندان موثر و مفید به فایده نمی دانم ! معتقدم که باید بر کاهش میزان تقاصای این محصولات در داخل متمرکز شد .
سعید مسائلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
2
80
من با آقای اسماعیلی موافقم که باید چاره اندیشید . لطفا" راهکار بدهید . چکار باید بکنیم که بدتر نشه فکرهامون رو باید سامان بدهیم . گله کردن کافی است . چاره ی کار چیست ؟
اسماعیل هوشمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
2
78
در آموزش دینی پسران و دختران آیا کوتاهی نکرده ایم ؟ دختران امروز جامعه ی ما ، پسران امروز جامعه ی ما چقدر اهل مسجداند ؟؟ نه! نه! نه! چندبار مسجد رفته اند !! این صحبت از نقد دیگران نیست (که این کاری راحت است) بلکه این صحبت از وظیفه ی من و توست !! و کیفر دنیایی قصور در وظیفه !! این شراره ی آتشِ حاصل از سهل انگاری من و توست . !!!
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
79
(پیشنهاد شماره شش) : تفکیک جنسیتی نمودن تاکسی ها یعنی تاکسی با راننده ی مونث صرفا" مجاز با جابجایی مسافران مونث را خواهد داشت . البته اگر برنامه ریزی مناسب صورت گیرد تا تعداد رانندگان زن در تاکسی رانی کفاف جابجایی همه ی مسافران مونث درون شهری را داشته باشند ( این مطلب قطعا" مورد استقبال عموم خانم ها در سطح شهر قرار خواهد گرفت و البته برای آنان نیز فرصت شغلی متناسب با حنسیت شان را نیز فراهم خواهد ساخت) همانند آژانس های بانوان
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
79
( پیشنهاد شماره پنج ) : انجام تبلیغات متناسب و با فراوانی و کثرت مناسب ، در رادیو ، تلویزیون ، و نصب بنر های متنوع و جاذب در سطح شهر ، که وظیفه ی اطلاع رسانی مناسب و بهنگام را به عموم آحاد جامعه داشته باشد تا در مورد ابعاد ، شروع و شیوع حرکت های خزنده و برنامه ریزی شده از طرف دشمن ، در حوزه های مختلف اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و حتی نظامی را بر عهده داشته باشد
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
81
(پیشنهاد شماره چهار) : مُدَوَّن کردن و عملیاتی نمودنِ قانون برخورد با واحد های صنفی متخلف که به افراد فاقد حجاب مناسب ارایه خدمات می کنند!!! و البته نه به گونه ی شعاری قبلی که در قانون لحاظ شد اما در میدان عمل هیچ اتفاق خاصی !! نیفتاد
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
80
( پیشنهاد شماره سه ) : در حوزه ی راهنمایی رانندگی اگر راننده ای توقف نا بجا ، سرعت نابجا، دور زدن نابجا، سبقت نابجا ، و حتی بوق زدن نابجا را مرتکب شود !!! برای او تخلف منظور خواهد شد ! نمره ی منفی خواهد گرفت ! تاوان مادی خواهد پرداخت (جریمه ی نقدی )! ، و حتی تاوان غیرمادی خواهد پرداخت (جریمه های غیر نقدی نظیر : توقیف در پارکینک ، امتیاز منفی ، محرومیت از رانندگی و ... )! و .................................... خُب که چی ؟؟ ..................................... جواب : پیشنهاد می شود که هر عضو جامعه در یک سازماندهی الکترونیک (نظیر کارت ملی و ...) تخلفات اجتماعی اش ثبت ، ضبط و مورد تشویق و یا تنبیه قرار گیرد ! یعنی همانطور که اگر راننده ای از چراغ قرمز عبور کند تخلفش مخاطره آمیز است اگر ... آری اگر .. عابر پیاده ای نیز از چراغ قرمز عابرین عبور کند تخلفش مخاطر آمیز خواهد بود هم برای خودش هم برای سایرین و .......... و....... و ..... و اگر فردی از آحاد جامعه معیارهای اخلاقی اجتماعی جامعه را نادیده انگارد و با رفتار و یا پوشش اش عفت عمومی را لکه دار کند چنانچه تخلفش برای خودش و برای سایر افراد جامعه مخاطره آمیز است باید .... رسیدگی و ..... جریمه !! ..... نمره ی منفی !!!..... توقیف در پارکینگ ( آب خُنَک ) !!!!!!!!! ...... باطل کردن گواهینامه ی اشتغال دولتی و یا ..........
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
79
( پیشنهاد شماره ی دو و نیم !! ) اگر نام کمیته های انقلاب باعث درگیر شدن این نهاد مورد نظر ما ، با عملکرد گذشته ی کمیته های انقلاب می شود ، این امکان وجود دارد که نیرویی جدید در درون نیروی انتظامی و یا درون سپاه پاسداران انقلاب و یا بصورت کاملا" مستقل ، با اهداف جدید و همسوی با مسائل و مشکلات جدید در درون شهرها تعریف شود و البته با نامی جدید و ماموریتی که بیشتر در حوزه ی امر به معروف مثلا" « حجاب » سازماندهی و تقویت گردد و مکمل نیروهای امر به معروف باشد و یا حتی در امر نظارت بر کنترل قیمت ها تقویت کننده یا متولی وظایف تعزیرات باشد . در هر حال بی یا بد حجابی !! ، گران یا کم فروشی !! ، و ......... اموری هستند که در درون شهرها می بایست مورد توجه قرار گیرند و این نهاد جدید ! می تواند پاسخگوی بسیاری از دغدغه های درون شهری مردم باشد .
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
80
( پیشنهاد شماره دو ): موضوع انحلال کمیته های انقلاب اسلامی و یا احیاء نیرو و نهادی انقلابی و درون شهری با اهداف مشابه با اهداف کمیته های انقلاب و البته با دانش ، توانمندی و انعطاف پذیری بیشتر می تواند گزینه ی قابل تأملی باشد که لازمه ی آن تحلیل عملکرد کمیته ها و شناخت نقاط ضعف و نقاط قوت آنها ، می تواند به شرط تجدید حیات آن و فعالیت مجددش ، در کارآمدتر شدن این نهاد جدید با اهداف مشخصه ، موثر واقع شود اشتباه فاحش ما در تحلیل عملکرد کمیته های انقلاب آن است که عمدتا" یا فقط به نقاط قوت آنها نگاه می کنیم !! و یا فقط به نقاط ضعف آنها . شیوه ی درست ، تحلیل واقع بینانه و همه جانبه است ! معتقدم که می شود آنها را احیاء نمود البته با تصحیح معایب !! و تقویت محاسن آنها . در هر حال اعتقاد بنده بر آن است که جای یک نیروی مومن متعهد ، انقلابی ، در خط ولایت و در خط انقلاب ، با انگیزه های الهی و بسیجی و با بصیرت ، با ماموریت در درون حوزه های شهری ، بسیار بسیار خالی است .
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
81
( پیشنهاد شماره دو ): موضوع انحلال کمیته های انقلاب اسلامی و یا احیاء نیرو و نهادی انقلابی و درون شهری با اهداف مشابه با اهداف کمیته های انقلاب و البته با دانش ، توانمندی و انعطاف پذیری بیشتر می تواند گزینه ی قابل تأملی باشد که لازمه ی آن تحلیل عملکرد کمیته ها و شناخت نقاط ضعف و نقاط قوت آنها ، می تواند به شرط تجدید حیات آن و فعالیت مجددش ، در کارآمدتر شدن این نهاد جدید با اهداف مشخصه ، موثر واقع شود اشتباه فاحش ما در تحلیل عملکرد کمیته های انقلاب آن است که عمدتا" یا فقط به نقاط قوت آنها نگاه می کنیم !! و یا فقط به نقاط ضعف آنها . شیوه ی درست ، تحلیل واقع بینانه و همه جانبه است ! معتقدم که می شود آنها را احیاء نمود البته با تصحیح معایب !! و تقویت محاسن آنها . در هر حال اعتقاد بنده بر آن است که جای یک نیروی مومن متعهد ، انقلابی ، در خط ولایت و در خط انقلاب ، با انگیزه های الهی و بسیجی و با بصیرت ، با ماموریت در درون حوزه های شهری ، بسیار بسیار خالی است .
پاسخ ها
جابری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
سلام ممنون از نظرات شما . من هم با احیاء مجدد کمیته ها و یا بقول شما با احیاء و یا تولد یک نیزوی انقلابی درون شهری با اهداف انقلابی و ولایتی در حوزه های درون شهری موافقم . بسیاری از مسایل نظیر امر به معروف ، مبارزه با اعتیاد و مفاسد اجتماعی و .... رو میشه به اون واگذار کرد . اما قطعاً باید در تعریف ماموریت این نهاد، از تداخل ماموریت اون با نیروی انتظامی ممانعت کرد . بنظر من باید خلاء های موجود را در ماموریت های این نهاد جدید گنجاند . تا پوشش بیشتر ، دقیقتر و کاملتری بر گوشه گوشه ی گستره ی اجتماع درون شهری ایجاد بشه .

محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
83
از اینجا بنا رو بر این می زارم که فقط در رابطه با موضوع همین پُست پیشنهاد بدهم و البته انتظار دارم مخاطبان این پیشنهاد ها رو نقد کنند تا با تبادل دیدگاه ها ، مطلب رو پُخته تر کنیم (پیشنهاد شماره یک) : کنترل اشاعه ی مد های مبتذل از طریق گمرک ها یعنی یه مشکل مربوط به این (ساپورت) انتقال آن از خارج به داخل کشوره !! . قابل پیگیری هست که آیا قاچاق وارد شد]اند (در اینصورت فروش این ها هم باید غیر قانونی بشه !! چه برسد به پوشیدن آنها در انظار عمومی) و یا اینکه بطور رسمی وارد کشور شده اند که در این صورت هم امکان تاثیر گذاری بر کاهش شیوع آن وجود خواهد داشت . و البته تحلیل ورود چنین مد های مبتذلی ، در نقطه ی آغاز و قبل از شیوع و اپیدمی شدن آن ، خود مورد بسیار قابل تعمق و تأملی است
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
83
اطاله ی کلام نکنم ! ... حاصل این بحث « چند متغیره » این میشه که معضلات اجتماعی مثل « بد حجابی » موضوعاتی هستند که دارای ابعاد مختلف اند و از این رو باید ابعاد مختلف رو با نگاه جامع و همزمان و در ارتباط تنگاتنگ با هم مورد تحلیل قرار داد و نگاه تک بُعدی به آن ، باعث خطای واضح و آشکار خواهد شد و حاصل این خطا ، نا کارآمدی شیوه های اصلاحی خواهد بود اما پیشنهاد اولیه ام اینه که فعلا" به جمع آوری ایده ها در این مورد بپردازیم و ببنیم ایده های جدید و انتظارات جامعه در مورد نحوه ی برخورد با این معضل چیست ؟
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
83
حالا موضوع « نگاه چند متغیری » رو اگه بخوام ساده تر بیان کنم این میشه که : نمیشه و نباید به « معضل بدحجابی » بصورت تک متغیره نگریست و این به این معنا است که هنگام ارایه پیشنهاد بر مبنای « تحلیل روانشناختی » نباید و نمیشه « تحلیل سیاسی موضوع » رو جدای از « تحلیل روان شناختی » در نظر گرفت و هر دوی این تحلیل ها را نباید از « تحلیل قانون مدارانه ی آن » و یا از « تحلیل دینی - مذهبی » این معضل جدا دانست . و نکته ی مهمتر اینه که وقتی بر مبنای نگاه «چند متغیره » موضوع را بررسی می کنیم . باید بدانیم که ترکیب متغیرها ی مختلف ، غیر از نگاه تک تک به «تک متغیر»ها است یعنی حاصل ترکیب متغیرها « مخلوط » کردن متغیر ها نیست . بلکه ترکیب کردن متغیرها ست
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
84
به نظر من ؛ یکی از مشکلات مهم ما در برخورد با معضلات فرهنگی اینه که : نگاه ما به مشکلات و معضلات مختلف بصورت تک متغیری صورت میگیره یعنی یا به مشکل با نگاه سیاسی و یا فقط با نگاه اقتصادی و یا نگاه مذهبی و .......... به مسئله نگاه می کنیم و این باعث میشه تا همیشه خلاء های ناشی از نداشتن نگاه فراگیر و چند متغیره (multipel corrolation) ، حداقل یه گوشه از کار رها بشه و معضل موجود حل نشه و البته نگاه (چند متغیره) معنی اش غالبا با نگاه تک متغیره بصورت همزمان به چند متغیر !! ، اشتباه گرفته میشه . بعبارت دیگه معنی نگاه « چند متغیره » اینه که متغیر های متعدده هنگاه اثر ، دائم در حال تعامل با همدیگر نیز هستند
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
82
خوبه از همین جا شروع کنیم به نظر من نحوه ی برخورد در چند دسته ی کلی میتونه تعریف بشه 1) تحلیل روانشناختی این رفتارها 2 ) تحلیل سیاسی این رفتارها 3) تحلیل دینی - مذهبی این رفتارها 4) تحلیل شیوه ی برخورد قانونی با این رفتارها 5) تحلیل شیوه ی برخورد آحاد جامعه (تحلیل شیوه ی برخورد اجتماع با این رفتارها) 6) تحلیل ........ 7) ...... و ....... نظر شما چیه ؟
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
81
حالا بعنوان یه پیشنهاد (نکته : معتقدم همیشه به جای انتقاد باید ، فقط و فقط پیشنهاد داد . زیرا پیشنهاد عملا" انتقاد رو هم در درون خودش داره و البته بدون ایجاد زمینه منفی جهت موضع گیری طرف مقابل !!! ) یه پّستی رو (و شاید همین پّست رو !!! ) شما مدیران سایت اختصاص بدهید (یا شاید ما مخاطبان «با نظرات و پیشنهادات خودمون »، اختصاص بدهیم) به ارایه راهکار برای مقابله با این معضلات فرهنگی ، و در قدم نخست هم ، مستدل و منطقی پیشنهادهای همدیگر رو نقد کنیم تا شاید ان شا الله بتونیم به سهم خود قدمی در راه اصلاح جامعه برداشته باشیم
محمدرضا اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
81
سلام ، به نظر من در اینجور خبرها ، اگه فقط به ذکر خبر و شنیدن اون اکتفا کنیم ، در قدم اول شامل مصادیق افشا و اشاعه ی گناه خواهیم شد و در قدم بعدی کم کم شنیدن و دیدن این گونه امور برای تک تک آحاد جامعه عادی خواهد شد بعبارت دیگه قبح عمل شنیع و گناه بزرگ حذف حجاب ، به نوعی گریبان ما را هم خواهد گرفت ..... خُب چاره چیه ؟ یعنی نگیم که داره چه اتفاق یا چه اتفاقاتی در جامعه می افته ؟؟ ..... منظورم این نبود !! ..... بلکه منظورم اینه که باید کاری کرد... پیشنهادی !!! .... راه حلّی !!! ..... همایشی !!!! ..... راهکاری !!!!! و ....... و بیان کردن مسئولیتی که تک تک آحاد جامعه در برخورد با اینگونه هتک حرمت ها در جامعه دارند ، می تونه آروم آروم فکر ها رو جمع کنه .... دسته بندی کنه و این افکار و پیشنهادها و امر به معروف ها رو مدیریت کنه تا به سر منزل مقصود برسونه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
66
30
جمع کن این بساط مسخره رو
خبرنگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
74
13
گزارش خوبی بود. به امید روزی که این ساپورت بین آقایان مد نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر شمـا:
منار
سفیر افلاک
خبر آزاد
بیان روز
لرسو
خبر چگنی
دلفان امروز
ازنا خبر
آساره خبر
خبر افلاک
حرف لر